El 69% de les empreses de distribució de productes de gran consum espera que el 2022 sigui un any de creixement, segons el baròmetre de l’Associació de Fabricants i Distribuïdors (AECOC). Concretament, un 50% de la distribució projecta un creixement per sobre el 4% en la seva xifra de negoci per a l’any que ve i un 10% creu que millorarà la seva facturació entre un 1% i un 3%. El 31% de les empreses es mostren menys optimistes: un 25% dels enquestats preveuen que els ingressos es mantinguin estables i un 6% creu que es reduiran. Pel que fa els fabricants, un 87% confia créixer el 2022, els quals un 56% per sobre el 4%. Només un 8% estimen que les seves vendes s’estancaran i un 5% apunta a un empitjorament de la facturació l’any que ve.
Una altra de les tendències accelerades amb la pandèmies és l’auge del comerç electrònic. Així, nou de cada deu companyies creu que les vendes per Internet de gran consum continuaran creixement el 2022 i més de la meitat espera que a seva quota de mercat se situï entre el 4% i el 5%. Preguntats pel pes de les vendes en línia en el seu negoci, la meitat de les empreses no esperen que superi el 3% de la seva facturació.
La mostra també recull les previsions de cara la campanya de Nadal. El 57% de les companyies considera que aquest període anirà igual o millor que l’any passat davant el 43% que no creu millorar les vendes. De fet, l’AECOC considera que aquesta campanya de Nadal serà decisiva per al tancament dels resultats. El 63% espera complir les previsions que va fer a principis d’any i un 25% les millorarà. En el cas dels fabricants, el 42% tindrà els resultats previstos i un 23% els millorarà. Pel que fa les prioritats de cara al 2022, les empreses citen la dinamització de les vendes i la protecció dels seus comptes d’explotació davant l’impacte de la inflació, entre d’altres.