Tres de cada deu empreses de transport de mercaderies per carretera travessa una situació de risc “màxim o elevat” d’impagament. Segons dades difoses per la plataforma d’assegurances de crèdit Iberinform, aquest sector en vaga des de fa més de deu dies es caracteritza per una forta atomització i una rendibilitat molt limitada. De fet, el marge de benefici d’aquesta activitat és, avui en dia, de menys del 2%, de manera que l’increment del peu dels combustibles està tenint un efecte desolador. Amb un 16% del total, Catalunya és la segona comunitat autònoma en concentració d’empreses de transport, seguida per Madrid (12%) i superada només per Andalusia (17%).
Des d’Iberinform s’afegeix que tot i que el transport per carretera és un sector “essencial” que va poder continuar operant el 2020 durant els confinaments forçosos per la pandèmia, els seus nivells d’activitat s’han vist colpejats des del 2021 pels problemes a la cadena de subministrament la dificultat per repercutir l’increment dels combustibles.