Redacció
Nou front obert contra el rei dels vídeos en ‘streaming’, Netflix. La companyia Disney va anunciar dimarts passat que retirarà el seu contingut de la plataforma de visionat per internet, per crear el seu propi servei d’streaming’ el 2019. Les pel·lícules actualment disponibles a Netflix hi romandran fins que finalitzi l’actual pacte entre les dues empreses.
La decisió, però, privarà a Netflix de difondre esperades produccions com “Toy Story 4”, la seqüela de “Frozen” o la nova adaptació de “El Rey León”. D’altra banda, Disney ha decidit, de moment, mantenir a Netflix les produccions per televisió dels estudis Marvel, també propietat de la companyia del ratolí animat.
La decisió de crear una plataforma de difusió de continguts arriba després que els ingressos de Disney pels seus canals de televisió, un dels principals negoci de l’estudi, hagin caigut durant els últims anys a causa de la competència de Netflix, HBO o Hulu. ESPN, el canal esportiu propietat de l’estudi, va acomiadar a un centenar de periodistes i guionistes la primavera passada.
Per tal de crear el nou servei de pagament, Disney ja ha anunciat la compra d’una participació majoritària a BAMTech, empresa centrada en la difusió en línia i el màrqueting.
Addictiu per l’espectador
Les accions de Netflix van caure un 2% durant la jornada d’ahir, tot i que els analistes creuen que el nou competidor no suposa un risc per la companyia. Fins ara, el servei ha suportat la competència de serveis similars com Hulu o Amazon. Malgrat tot, l’exclusivitat de programes com “House of Cards” o “Orange is the new black” fan que molta audiència hagi acceptat pagar una quota mensual per accedir a continguts exclusius. “L’equip de continguts s’inspira en el ric arxiu de dades de clients a l’hora de produir sèries. Aquestes llargues produccions, que són addictives de manera sofisticada, permeten a Netflix fer pagar una quota de subscripció en comptes d’acceptar publicitat”, explicava a Forbes l’expert en estratègia i innovació empresarial Howard Yu.