Les empreses aproven pels pèls en matèria de comunicació. Així ho exposa un l’últim informe Reporta, tot i que els qui no s’escapen del suspens són precisament la cúpula directiva.
Si bé és cert que moltes empreses disposen d’àrees de comunicació o de gabinets de premsa externs, en la majoria dels casos no s’assoleixen els objectius previstos perquè els CEOs o directors generals no hi donen prou importància.
“No serveix de res crear un departament de comunicació o bé contractar a la millor agència de comunicació si l’equip directiu no sap de què estem parlant”, exposa la directora del portal Agenciasdecomunicacion.org, Raquel Coba. “La cúpula de la companyia no té per què ser experta en comunicació però sí saber què és i com i on invertir dins de la mateixa àrea”.
“Segurament si preguntem a CEOs i directors generals per a què serveix la comunicació les respostes seran molt diferents. Hi haurà qui esperi més del que la mateixa comunicació pot oferir i hi haurà qui es quedarà molt lluny de tot el que es pot aconseguir amb una bona estratègia”, detalla Coba.
L’èxit depèn dels CEOs
La importància que han adquirit les noves tecnologies i la mateixa Era Digital han situat a la comunicació empresarial com un dels pilars més importants dins les empreses. La imatge corporativa, la reputació de la marca, la repercussió pública… depèn de cada missatge de comunicació. Això ha fet que la comunicació online tingui cada vegada més força i les empreses hi destinin més recursos.
Però, què cal perquè tot funcioni? Les empreses hauran de definir internament què és per a elles la comunicació i quins són els objectius a assolir, i per tant, quina estratègia es durà a terme. Malgrat tot, l’èxit final dependrà també del suport per part de la directiva i dels CEOs.