Comsa s’ha adjudicat la renovació dels sistemes de monitoratge i control ferroviari del metro de Barcelona per 21,7 milions d’euros. La subhasta s’ha dividit en dos lots: el primer, valorat en 17,9 milions d’euros, correspon a la migració dels sistemes de telecomandament d’estacions i túnels de les línies convencionals –L1, L2, L3, L4, L5, L10 i L11- i de l’L9, l’única totalment automatitzada. El segon lot, de 3,8 milions d’euros, fa referència a la migració dels sistemes de telecomandament d’energia únicament de l’L9. Per altra banda, els treballs també inclouen la substitució del Lloc de Control Central (PCC), que controla elements com els ascensors, les escales o les portes dels vehicles que donen directament a l’andana.
Segons ha detallat Comsa aquest dimarts en un comunicat, la implementació d’aquest nou sistema “compleix amb els màxims estàndards de seguretat” i permetrà operar de manera “remota i immediata” des del Lloc de Control Central tots els sistemes i instal·lacions ubicats a qualsevol punt de la xarxa ferroviària.