Dijous, 12 de desembre del 2024

Comencen a l’aeroport de Lleida-Alguaire els treballs de reciclatge d’un Jumbo Boeing 747

A través d'un procés programat de més de 1.000 components per a la seva posterior reutilització

|

L’empresa Servitec ha començat a la plataforma d’Aeronpark, el reciclatge de l’avió Jumbo Boeing 747 que va aterrar fa unes setmanes a l’aeroport de Lleida-Alguaire (Segrià). Aquest tipus de reciclatge suposa un meticulós procés programat de més de 1.000 components per a la seva posterior reutilització i pel reciclatge ecològic de les restes no comercialitzables. Actualment, Alguaire acull la preservació de 9 avions conjuntament amb el reciclatge de 2 aeronaus més, el Jumbo Boeing 747 de la companyia Wamos Air i un Airbus A330 de la companyia portuguesa TAP. Aquestes activitats tenen l’objectiu de convertir l’aeroport en un clúster del manteniment i reciclatge aeronàutic.

A l’aeroport de Lleida-Alguaire també s’està preservant 9 avions Boeing 737 Max de les companyies Icelandair i Norwegian Air que implica la implantació d’un rigorós pla de manteniment preventiu que ha de permetre la seva plena recuperació operativa una vegada els siguin implantades les modificacions dissenyades pels fabricants i aprovades per les autoritats reguladores.

 

A través de la col·laboració entre Aeroports de Catalunya, Aeronpark i Servitec, la d’aquest tipus d’activitats, és una aposta per Lleida-Alguaire com a base de reciclatge i preservació d’aeronaus. Un primer pas per a projectes de més envergadura que busquen convertir l’aeroport en un dels principals clústers europeus de manteniment aeronàutic.

 

El director de Manteniment de Servitec, Miguel Martín, ha destacat que l’aeroport de Lleida-Alguaire es diferencia per una “excel·lent ubicació” al sud d’Europa, amb disponibilitat d’espai i una “gestió flexible i proactiva” que facilita la implementació de projectes aeronàutics a les seves instal·lacions.

 

Servitec Aircraft Maintenance és una empresa de Manteniment Aeronàutic líder entre empreses independents de manteniment referencial del sector. Està homologada com a MRO (Maintenance Repair Organization) Part 145 per l’Agència Europea de Seguretat Aèria (AESA) i per la Federal Aviation Administration (FAA) americana. Compta també amb homologacions de Qatar, Emirats Àrabs, Corea i les Bermudes. Està habilitada per treballar pràcticament totes les sèries d’avions de Boeing i Airbus així com en les més representatives d’Embraer i ATR. Disposa de bases fixes d’operacions a Madrid, Saragossa i Barcelona i capacitat de desplegament de bases temporals pràcticament per tot el món (Tel Aviv, Tirana, Milà, Londres, Reykjavík, Boston i Cabo Verde).

 

També és membre actiu de l’Aircraft Fleet Recycling Association (AFRA), organització mundial líder que agrupa a les principals empreses dedicades al reciclatge sostenible d’aeronaus. Entre els més de cinquanta clients referencials s’hi troben companyies com Iberia, Vulenig, British Airways, Emirates, Korean Air Cargo, Qatar Airways, Atlas Air Inc., China Eastern, Privilegie Style, Air Atlanta Icelandic, Cathay Pacífic Airways i Icelandair.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483