Dijous, 12 de desembre del 2024

Colau es decanta cap al NO a l’ampliació de l’aeroport

L'alcaldessa insisteix que el plantejament d'Aena per ampliar l'aeroport no és "realista" i que la UE no el permetria

|

Quarta entrada de seguiment de la trifulca política sobre l’ampliació de l’aeroport per assenyalar que, en la batalla oberta entre defensors i opositors, els que hi són en contra han trobat en l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, un aliat de pes. Les tres anteriors entrades han estat:
L’aeroport, nou camp de batalla polític
– Acte empresarial a favor de l’ampliació de l’aeroport
– Els contraris a l’ampliació també alcen la veu

Colau insisteix que el plantejament d’Aena per ampliar l’aeroport del Prat no és “realista” i creu que la UE no el permetria perquè la tercera pista seria en un espai natural que té la “màxima” protecció europea. Així ho ha indicat en una entrevista a betevé en què també ha dit que el caràcter “d’ultimàtum” de la proposta d’Aena ha estat un error si bé creu que l’error encara es pot “reparar”.

L’alcaldessa ha reiterat a betevé que el plantejament d’Aena per a l’aeroport és “del segle passat”. Amb tot, confia que és possible fer un millor aeroport ja que, segons ella, tots els actors implicats coincideixen que calen inversions, millorar la connectivitat de Barcelona i que les infraestructures siguin “eficients i sostenibles”. Per a Colau el que cal ara és asseure’s i parlar de com es fan aquestes inversions però ja ha avisat que seria molt “antiquat” plantejar-s’ho com “arrasar amb una zona natural o no posar ni un euro”.

L’alcaldessa ha explicat que aquests dies s’ha trucat amb el president Pere Aragonès i comparteixen que cal una taula amb tots els actors implicats. Ella personalment hi assistirà i si vol també anar-hi el primer tinent Jaume Collboni “evidentment, hi pot ser”.

CASTELLDEFELS
L’Ajuntament de Castelldefels ha pres una posició semblant en dir que condiciona l’ampliació de l’aeroport del Prat a que es garanteixi per llei que es mantindrà l’actual sistema de pistes segregades, la configuració que limita més l’impacte acústic sobre la població. En un comunicat, el consistori deixa clar que s’oposa frontalment a la configuració de pistes separades i al canvi de l’actual horari d’ús de les pistes. En un comunicat, l’alcaldessa de Castelldefels, Maria Miranda, assenyala que “el creixement de l’aeroport no pot anar en detriment de la qualitat de vida dels veïns i veïnes de Castelldefels”. “No estem parlant de molèsties, sinó d’un àmbit tant preuat com és la salut”, afegeix.

L’ajuntament recorda que l’operativa actual és fruït d’un consens entre el territori i l’aeroport que ha demostrat en tots aquests anys la seva eficàcia i que continua sent plenament vigent i compatible amb un creixement futur i sostenible, que mai ha de perdre de vista l’actual situació emergència climàtica.

L’alcaldessa del municipi assegura que cal seguir treballant en una configuració i un creixement sostenible, i és en aquest sentit que reclama que el govern municipal pugui participar en la taula de diàleg sobre l’ampliació de l’aeroport anunciada pel president de la Generalitat, Pere Aragonès, així com en tots els fòrums i espais de debat sobre el futur de l’aeròdrom de la capital catalana.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483