Dimarts, 05 de novembre del 2024

Catalunya llança una campanya de promoció turística basada en la sostenibilitat i la convivència de locals i visitants

El Govern destinarà 7,9 MEUR en publicitar el país a Europa, els Estats Units i Canadà

|

El Govern ha presentat una nova campanya de promoció de Catalunya com a destí turístic “sostenible” i d’equilibri entre viatgers i ciutadania. Els espots de presentació, que s’han projectat al cinema Phenomena de Barcelona davant de 400 persones del sector de la publicitat i el turisme, busquen dirigir-se a públics molt segmentats. Per aconseguir-ho, la Generalitat preveu invertir 7,9 milions d’euros en promoció, principalment a internet. La campanya, que compta amb sis peces audiovisuals diferents protagonitzades per personatges xomguts com Ferran Adrià o Carla Simón, es difondran a Espanya, França, Alemanya, Itàlia, Regne Unit, Holanda, Canadà i els Estats Units.

“Volem fer una renovació del model turístic i adequar-lo als criteris, als valors del segle XXI perquè és molt important des del punt de vista econòmic i volem que ho continuï sent. Perquè això passi ens hem de projectar d’una manera diferent del món, oferint les potencialitats d’aquest país, que són moltes”, ha ressaltat en declaracions a l’ACN el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent.

En aquest sentit, Torrent ha defensat un model que aposti per una oferta “desconcentrada, desestacionalitzada, de més qualitat i més diversa”. És per això que el Govern aposta per una promoció que projecti Catalunya com un destí sostenible i responsable amb el medi ambient i la població local. L’aposta del Govern es basa en un turisme “regeneratiu”, que millora la qualitat de vida al territori per fer-lo també més atractiu pel visitant.

Els nous espots s’han dissenyat per ser adaptats a diferents plataformes de consum com telèfons mòbils o xarxes socials, una estratègia comunicativa que els seus responsables defineixen com la “més innovadora realitzada fins ara” per part de l’Agència Catalana de Turisme. Així, algunes de les peces utilitzen nous formats com l’experiència d’usuari “multicàmera” per veure l’anunci des de diferents punts de vista. També s’ha creat un curtmetratge amb contingut interactiu que permet la participació directa de l’usuari.

D’altra banda, els diferents espots destaquen per la microsegmentació de públics i la innovació tecnològica. Tal com ha destacat el Govern, en cada proposta es busca atreure a uns turistes determinats en sintonia amb el nou model de turisme que s’està impulsant. També s’han creat quinze pàgines web diferents amb continguts específics per cada perfil.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483