En paral·lel a la denúncia que feia a Brussel·les la consellera d’exteriors, Victòria Alsina, explicant que la participació de Catalunya en la implementació dels fons Next Generation ha estat “pràcticament nul·la”, ens arriba la notícia que aquest juliol s’inaugurarà el túnel de 7 quilòmetres que uneix les estacions madrilenyes d’Atocha i Chamartín. Resulta que segons els buròcrates europeus, aquesta obra forma part del “corredor mediterrani” i el cost, de 1.072 milions d’euros, l’ha sufragat la UE dins d’aquest concepte.
Es tracta d’túnel d’alta velocitat que travessarà Madrid i convertirà Chamartín en un “referent internacional de disseny i sostenibilitat”. L’estació rebrà els AVE d’Alacant i posteriorment els de Múrcia. Les obres aniran ràpides i l’obertura del nou túnel podria estar operatiu al juliol. La publicitat diu que “del Mediterrani a Galícia en cinc hores” ja que es podrà viatjar amb AVE entre Alacant i Ourense sense que el pas per Madrid representi gaire retard, segons informa el Ministeri de Transports. L’actuació serà finançada per la Unió Europea – NextGenerationEU: “Una manera de fer Europa”.
Tot això després d’haver-se sabut els incompliments reiterats amb les infraestructures a Catalunya del ministeri que ara dirigeix l’exalcaldessa de Gavà, Raquel Sànchez. L’excusa de la connectivitat amb Alacant ha permès desviar els diners europeus destinats al corredor mediterrani.