Dijous, 13 de febrer del 2025

Carnero avisa que l’estratègia actual del grup implica “la mort de la marca Seat” a partir del 2029

El sindicalista assegura que el Govern es va postular "tard" en la cursa per acollir la planta de bateries

|

El president del comitè d’empresa de Seat, Matías Carnero, ha avisat que l’estratègia actual del grup implica “la mort de la marca Seat” a partir del 2029, quan es produiria l’últim model León. En una atenció als mitjans després de la presentació de resultats de l’automobilística, el també membre del Consell de Supervisió del grup Volkswagen, ha lamentat que s’aposti perquè Cupra assumeixi tots els models 100% elèctrics. D’altra banda, ha lamentat que el consorci hagi “perjudicat” a Seat en el repartiment de semiconductors, encara que tenien una marca nova que aposta pels models elèctrics com Cupra. A més, ha assegurat que el Govern es va postular “tard” en la cursa per acollir la planta de bateries.

“El Govern no va entrar dins el termini i en la forma escaient i quan va voler fer-ho ja hi havia una decisió predeterminada”, ha dit. Segons Carnero, quan la Generalitat va fer una proposta ja hi havia tres candidates finalistes a Aragó, Extremadura i el País Valencià, que ha acabat sent la comunitat autònoma escollida. Amb tot, el president del comitè d’empresa de Seat ha remarcat que l’element més important de la cadena, que és la fabricació del cotxe en sí, es farà a Catalunya.

Pel que fa als resultats negatius del grup, el sindicalista ha assegurat que el consorci “no ha tractat bé” a Seat durant el 2021 pel que fa al repartiment de semiconductors. Carnero ha atribuït aquesta penalització a l’èxit de vendes de models com el Cupra Formentor, que és número 1 a Alemanya. “La competència a vegades la tenim a dins”, ha lamentat.

En aquest sentit, ha apel·lat al conseller delegat de Volkswagen Herbert Diess a qui ha acusat de “mentir” pel que fa al futur de Seat. Per això, ha dit que és clau lluitar per aconseguir una segona plataforma de cotxes elèctrics més grans per fabricar a Martorell, vehicles que podrien ser el substitut del Formentor o del León. “No es pot sobreviure amb models petits”, ha avisat.

De la mateixa manera, ha dit que cal buscar una alternativa per la planta de Components del Prat de Llobregat, ja que la fàbrica està pràcticament descartada per fabricar el motor elèctric del grup. Aquest és un escull que els sindicats volen solucionar abans de passar a negociar la resta del conveni fins al 2026.

Segons Carnero, en la negociació reclamaran “garantir l’ocupació, el producte i la forma no traumàtica de sortida dels treballadors”, ha dit. La companyia ha calculat que hi ha entre 2.000 i 2.800 llocs de feina que es perdran amb la transició al cotxe elèctric, que requereix menys temps per fabricar que els de combustió.

D’altra banda, les converses entre representants dels treballadors i de la direcció se centren ara mateix en el nou Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) que afectarà tota la plantilla. L’expedient mantindrà les condicions salarials de l’actual, però ampliarà les causes per les aturades per poder adaptar-se a la situació actual, marcada pel repunt de covid de la Xina i per la guerra d’Ucraïna.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483