Dissabte, 02 de novembre del 2024

Calviño defensa que el model de pagament per ús de les carreteres és “el més just”

La vicepresidenta econòmica veu "raonable" la proposta de peatges a tota la xarxa plantejada a Brussel·les

|

El conill que s’ha tret del barret el govern de Pedro Sànchez d’imposar peatges a tota la xarxa estatal d’autovies no és qüestió de justícia ni d’ecologia, sinó de fer encaixar els números a presentar per obtenir els Fons Europeus, com ja va informar LA REPÚBLICA: El que té peatge és accedir als diners d’Europa.

Tot i així, La vicepresidenta segona i ministra d’Afers Econòmics, Nadia Calviño, insisteix en el relat quan ha defensat que el model de pagament per ús a les carreteres és “l’europeu” i “el més just des del punt de vista de la distribució en el territori”. “Sembla raonable plantejar-se que alguna cosa també paguin els 100.000 vehicles que entren al nostre país cada dia, la meitat dels quals són estrangers”, ha dit Calviño aquest dijous en una compareixença a la comissió d’Afers Econòmics del Congrés. La vicepresidenta ha subratllat que cal impulsar un sistema que “sigui molt més eficient per mantenir les autopistes” i permeti “augmentar la inversió pública en infraestructures”.

Calviño ha argumentat que el sistema actual, de peatges només a algunes vies d’alguns territoris, genera “enormes desigualtats” i ha afirmat que cal “alinear-se amb el model europeu”. El govern espanyol ha inclòs la proposta en el pla de recuperació enviat a la Comissió Europea i indica que té previst implantar un sistema de pagament per ús a les carreteres de la xarxa estatal, incloses les autovies.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483