Dissabte, 02 de novembre del 2024

Calvet veu “inaudit” que Renfe recorri a “arguments tècnics” per gestionar la línia a l’aeroport del Prat

El conseller recorda que la xarxa interna és competència de la Generalitat

|

El conseller de Territori i Sostenibilitat en funcions, Damià Calvet, ha criticat que Renfe vulgui gestionar la línia a l’aeroport del Prat i Rodalies de Lleida i al·legui “arguments tècnics”, en referència a la sobresaturació dels túnels que implicaria la incorporació d’un tren llançadora a l’aeroport -que està previst que exploti Ferrocarrils de la Generalitat-, a la xarxa metropolitana de Barcelona. En aquest sentit, ha afirmat en un fil a Twitter que és “inaudit que l’operador Renfe pretengui passar per damunt del gestor d’infraestructures [Adif]” i “de l’Estatut d’Autonomia que dona competències a Catalunya sobre la xarxa interna” i ha insistit en el “traspàs incomplet i incomplert de gestió” del servei de Rodalies a la Generalitat.

En el fil de Twitter, el conseller critica que quan la Generalitat ja ha mostrat interès en gestionar aquesta línia –fa poques setmanes FGC va iniciar la licitació per la compra dels trens de l’R-Aeroport- arribi “l’amarga queixa” de Renfe després “d’anys de desinversió, de mal servei i d’una manca total de credibilitat”. “Si la direcció de Renfe posés la meitat de l’interès que posa a reclamar noves concessions en la millora real del servei de rodalies i de regionals, els usuaris no haurien de patir tant”, continua el conseller en funcions, que també s’ha referit a la creació del consell assessor d’experts nomenat per l’operador per al desenvolupament d’iniciatives que millorin el servei ferroviari a Catalunya. “El nostre consell assessor es diu índex de satisfacció del client: com el que prestem a les línies metropolitanes o al Lleida-La Pobla, abandonada per l’Estat. Com el que prestarem a la R-Aeroport, a Rodalies de Lleida o al Tren-tram del Camp de Tarragona. Ens mou el servei!”, ha conclòs Calvet.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483