Dimecres, 25 de desembre del 2024

Calvet anuncia que el pont sobre la Tordera destrossat pel Gloria estarà a punt a l’octubre, dos mesos abans del previst

El conseller de Territori també ha assegurat que la dessaladora afectada pel temporal funcionarà a finals de juny

|

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet ha assegurat que les obres del pont sobre la Tordera que el Gloria va destrossar estarà a punt a l’octubre, dos mesos abans del que estava previst inicialment. “El pont és una obra d’emergència, per tant hi hem seguit treballant i reduirem dos mesos el calendari “, ha assenyalat. Calvet ho ha anunciat aquest dijous en una visita que ha fet a les obres de la dessaladora de la Tordera. Una infraestructura que entrarà en servei a finals de juny, segons ha assegurat el conseller.

Calvet ha posat en valor les “dificultats” que han tingut per seguir amb les obres, tant per les pluges que van caure a l’abril, com per l’aplicació de l’estat d’alarma com a conseqüència de la pandèmia.

Les obres de remodelació del pont sobre la Tordera van a bon ritme. De fet, des de Territori asseguren que d’aquí a quatre mesos estaran enllestides. El conseller del ram, Damià Calvet, explica que han pogut retallar en seixanta dies els terminis de reparació de la infraestructura que el temporal Gloria va destrossar. I és que inicialment estava previst que finalitzessin el desembre d’aquest 2020.

El conseller, però, ha recordat que el pont és una “obra d’emergència” i per això no s’ha aturat malgrat la declaració de l’estat d’alarma. Des de l’ajuntament agraeixen el “compromís” que a agafat el Govern en reparar aquesta infraestructura que consideren “clau” per a la mobilitat.

L’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, recorda que es tracta d’un pont que connectava el nord del Maresme amb la Selva Marítima, i són molts els usuaris que diàriament en feien ús. “Pensàvem que era el pitjor que ens havia passat quan va caure i ara, afortunadament, retallem la data en la que es posarà en marxa”, ha dit Canosa.

Calvet ha recordat que es tracta d’una obra “costosa i complexa” ja que s’haurà “d’adaptar a les futures crescudes” del riu. “Hem parlat amb les empreses i les administracions implicades i la veritat és que hem coincidit a dir que s’està fent molt bona feina. Per això ho podrem tenir abans”, ha ressaltat el conseller. El cost total de la reposició del pont és de 5,3 MEUR.

Adif no redueix termini
Qui no podrà reduir els terminis inicialment establerts és Adif, que és l’encarregada de posar les infraestructures necessàries per a la circulació dels trens. “Ara estem pendent d’allò que no és competència nostra o de la Generalitat i sembla que Adif no podrà avançar-se”, ha lamentat Canosa.

L’alcalde de Blanes també ha agraït “l’esforç” del Govern per tirar endavant els treballs per posar en marxa de nou la dessaladora, i que consisteixen en la reposició dels tubs encarregats de portar i treure aigua de la infraestructura, a més de la construcció d’unes arquetes per poder connectar les canonades.

S’espera, doncs, que la dessaladora torni estar a ple rendiment a finals de juny. Tot i això les obres encara no hauran acabat, ja que caldrà harmonitzar la vegetació a més d’assegurar la zona amb una escullera, per tal d’evitar que un nou temporal torni a afectar l’espai. En total, aquestes obres tenen un cost d’uns 5 MEUR.

Quatre cops la capacitat actual
L’objectiu final del Govern en relació a la dessaladora de la Tordera és que la infraestructura incrementi la seva capacitat de treball. En concret, hi ha previst un projecte d’uns 250 MEUR que es licitarà el proper 2021 i que inclou uns dos anys d’obres. Tot plegat perquè la dessaladora passi a generar 80 hectòmetres cúbics d’aigua l’any. Actualment treballa a una capacitat de vint, des de que el 2010 es va doblar la seva capacitat de producció.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483