València – El conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar, ha valorat de forma positiva el creixement del grup en l’àmbit digital. En la roda de premsa de presentació dels resultats del primer semestre de l’any, la direcció del grup ha anunciat uns beneficis de 622 milions d’euros. Segons els càlculs del grup, sense aquest impacte, el resultat hauria estat de 1.307 milions.
Respecte del recent acord amb els sindicats per l’ERO, amb una afectació a 2.157 treballadors, Gortázar descarta noves actuacions a curt termini, però veu “inevitable” que el sector bancari segueixi amb els ajustos. En aquest sentit, els moviments de plantilla formen part del pla de transformació de l’entitat.
Lideratge de la banca digital a l’estat espanyol
“Les oficines store tenen major especialització i això ens permet tenir més operativitat en l’àmbit comercial”, ha destacat Gortázar. CaixaBank gestiona els comptes d’1,1 milions de clients mitjançant el servei remot InTouch i la previsió dels directius és arribar als 2,6 milions a mig termini. Pel que fa a les àrees rurals, el grup seguirà “consolidant” la seva xarxa de 1.081 oficines. Un 59,4% dels clients digitals a l’Estat treballa amb CaixaBank, xifres que representen més de sis milions de clients. Gortázar destaca com”hem captat el 34% dels pagaments digitals” i a la vegada ha comunicat que al juny de l’any 2020 es preveu arribar a les 600 oficines digitals.
El volum de negoci supera els 600.000M€
El sector comercial permet a CaixaBank superar els 600.000 milions d’euros de benefici, un creixement d’un 4,9% respecte de l’anterior balanç. 380.864 milions formen part dels recursos propis i 230.867 milions procedeixen del crèdit a la clientela. CaixaBank es consolida en el mercat de les nòmines, concretament amb quatre milions de domiciliacions. La ràtio de morositat es redueix fins al 4,2% i els saldos dubtosos descendeixen 793 milions d’euros durant el semestre i se situen en 10.402 milions.