ACN
L’empresa catalana Mind the Byte, dedicada al disseny computacional de fàrmacs, ha signat un acord de distribució amb una companyia nipona per accedir al mercat de la bioinformàtica al Japó. La previsió de l’empresa és facturar 1,2 milions d’euros el 2020 en aquest país, un mercat on fins ara no tenia presència comercial. Els contactes per tancar aquest acord entre Mind the Byte i la companyia nipona Filgen van començar durant una missió d’ACCIÓ al Japó l’any 2015.
Segons el fundador i conseller delegat de l’empresa catalana, Alfons Nonell-Canals, el Japó “és un mercat molt gran i molt madur en el camp de la biotecnologia”. “Som petits i estem en una fase de desenvolupament però es tracta d’un país clau”, ha assegurat Nonell-Canals, que ha avançat que el mercat global de la bioinformàtica al Japó “preveu un creixement fins al 2020 del 21%”.
Fundada el 2011 i amb seu al Parc Científic de Barcelona, Mind the Byte compta amb un equip de 15 treballadors i el suport de l’organisme danès Cophenaguen Capacity. Precisament, l’empresa catalana ha formalitzat l’entrada comercial al Japó aquesta setmana aprofitant la BioJapan, la fira biotecnològica celebrada a Yokohama, a l’est del Japó, considerada la més important de l’Àsia en aquest sector. “És la tercera vegada que viatgem al Japó, i les entrevistes que hem tingut aquesta setmana demostren que la perseverança i la confiança són claus, no tenen res a veure amb la primera aproximació de fa un any i mig”, ha destacat Nonell-Canals.
Mind the Byte ha participat en aquest esdeveniment a través d’un estand d’ACCIÓ i Biocat que també acollia les empreses catalanes Rubió, Salvat, Leukos Biotech, Ability Pharma, Thrombotargets i ZeClinics. Es calcula que a la 19a edició de la BioJapan hi han assistit 15.000 professionals, directius d’empreses i científics, que han mantingut més de 8.000 reunions de negoci. Aprofitant la presència al Japó, les empreses catalanes també han viatjat a la regió d’Osaka, que compta amb un dels principals ‘hubs’ de la indústria farmacèutica i biotecnològica de la regió. L’objectiu de la missió comercial ha estat que les empreses catalanes iniciïn o consolidin la seva presència al Japó, el segon mercat farmacèutic del món i líder en importacions del sector de la biotecnologia.