Dijous, 12 de desembre del 2024

Barcelona Global planteja un peatge urbà d’accés a la ciutat

La regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, creu que “ara no és el moment”

|

Barcelona Global ha plantejat aquest dijous la implantació a llarg termini d’un peatge urbà d’accés a Barcelona per als vehicles, en la línia d’altres capitals com Copenaghen, Oslo i Londres, davant la finalització al llarg dels propers mesos de les concessions de les autopistes. Segons ha apuntat el conseller delegat de Barcelona Global, Mateu Hernández, aquesta circumstància pot tenir efecte en les entrades i sortides a Barcelona, on habitualment hi ha mig milió de desplaçaments diaris. Per això, ha proposat posar aquesta mesura sobre la taula, que també podria tenir efecte sobre l’aparcament, que complementaria la Zona de Baixes Emissions, ja vigent i que, ha dit, és un instrument més enfocat a la regulació de la contaminació.

Segons han explicat la presidenta de l’associació, Aurora Catà; el conseller delegat, Mateu Hernández, i el president del RACC la proposta parteix d’un document elaborat aquest estiu per una seixantena de membres de Barcelona Global i en què subratlla el consens en la necessitat de regular les entrades i sortides a la ciutat. Hernández ha insistit que es tracta d’una qüestió que “cal abordar” de manera “urgent” però no ha volgut entrar en el detall de quina quantitat caldria pagar per entrar a Barcelona, sinó, de moment, fixar-se amb les experiències similars en d’altres ciutats del món. A banda, ha apuntat els pàrquings al centre i les zones blaves i verdes com un dels altres àmbits on actuar per regular l’accés a la capital catalana.

La iniciativa va acompanyada d’altres propostes com l’execució “sense dilacions” d’obres pendents com l’L9, l’L8 de FGC entre Plaça Espanya i Gràcia, el tren a la T1 de l’Aeroport i una millora de la velocitat comercial dels busos. També la creació de Parks&ride als afores de la ciutat, que els aparcaments de la ciutat actuïn com a hubs de a mobilitat. Es constata que la irrupció de l’e-commerce ha fet canviar per complet la distribució de mercaderies, que concentren el 27% del total dels vehicles que entren diàriament a Barcelona.

El paquet de propostes no s’oblida de la descarbonització dels vehicles, tant privats com públics, i ha demanat “posar al dia” al sector del taxi, tant en l’aspecte mediambiental com operatiu. En concret, suggereix una major presència de la tecnologia, en la línia dels VTC, o que actuïn a demanda per evitar trajectes innecessaris per la ciutat.

RESPOSTA DE L’AJUNTAMENT
La regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Rosa Alarcón, ha considerat que “no és el moment” d’implantar cap peatge urbà a la capital catalana, en resposta a la proposta de Barcelona Global.Ara el que cal, ha dit és “consolidar” les mesures que s’han posat en marxa, com la Zona de Baixes Emissions, abans d’aplicar-ne d’altres que puguin donar la sensació a la ciutadania que l’únic que se’ls proposa és pagar, “i menys en un moment de crisi econòmica”.
La regidora ho ha dit en un acte a la Casa Seat per presentar l’informe amb les propostes per a la mobilitat a Barcelona en què hi han intervingut el president del RACC, de FGC, la mateixa Alarcón i el conseller delegat de BCN Global, Mateu Hernández, i la presidenta Aurora Catà, entre d’altres.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483