Barcelona ha iniciat el procés d’el·laboració d’un pla de màrqueting turístic per convertir la capital catalana en una destinació turística sostenible de primer nivell. El full de ruta, que prioritza propostes amb un cert retorn social i econòmic, recull que el radi d’acció de la marca Barcelona vagi més enllà dels límits geogràfics de la ciutat.
“Parlem d’una eina per al futur del turisme a la ciutat i ha de servir per donar resposta a les noves realitats”, assegura Ada Colau. L’alcaldessa de Barcelona afegeix que “hem d’atendre les necessitats dels visitants, però també les del territori i els seus veïns i veïnes”.
Per la seva banda; Miquel Forns, vicepresident quart de la Diputació de Barcelona i responsable de l’àrea de Turisme, assenyala que la nova Estratègia de Marquèting Turístic “esdevindrà clau per reivindicar l’atractiu de les comarques de Barcelona”.
Fins a principis de l’any vinent, el pla contempla fer una diagnosi de la realitat turística de la destinació per acte seguit marcar les diferents accions promocionals. Aquest dibuix es complementarà amb sessions temàtiques participatives amb experts i professionals del sector.
Les administracions implicades en el procés són: l’Ajuntament de Barcelona, la Cambra de Comerç, Turisme de Barcelona, la Diputació de Barcelona, la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat de Girona i altres institucions acadèmiques i agents econòmics.