Dijous, 12 de desembre del 2024

Asufin exigeix als bancs que compleixin amb el caràcter essencial i proporcionin “un tracte personal” als clients

L'associació denuncia com la digitalització del sector exclou alguns col·lectius com el de la gent gran

|

L’Associació d’Usuaris Financers (Asufin) exigeix a les entitats bancàries que compleixin amb “el caràcter essencial” dels serveis bancaris i proporcionin “un tracte personal i adequat” als clients. A través d’un comunicat, l’associació denuncia com la digitalització del sector exclou un bon nombre de ciutadans, especialment a la gent gran, que recorden que “representen un terç de la població del país”. Segons Asufin, el darrer Estudi sobre Hàbits i Coneixements Fintech a Espanya, només un 2,7% de més de 65 anys ha utilitzat els serveis de les companyies financeres tecnològiques. Entre la població més jove, la xifra s’eleva a gairebé el 30%.
A parer d’Asufin, existeix una bretxa digital que ha de ser “atesa ja, si no volem una transició tecnològica que discrimini i exclogui”.

Mesures concretes al Govern
Asufin posa de manifest el perjudici que està comportant el procés de concentració bancària i tancament de sucursals. Segons dades de l’associació, cada dia abaixen la persiana prop de 10 sucursals al dia, fet que provoca que en aquests moments hi hagi unes 20.800 oficines en tot el país, el nombre més baix des de l’any 1977.

Segons la presidenta d’Asufin, Patricia Suárez, cal “aplicar mesures decidides que actuïn contra la bretxa digital i generacional que vivim en el sector financer”. Per aquesta raó, han demanat al Govern “mesures concretes” com ara el reforç de l’atenció en finestreta pe al col·lectiu de la gent gran i la prohibició del cobrament de comissió per ingrés en finestreta. En aquesta línia, el col·lectiu ha anunciat que secunda la campanya iniciada per Carlos Sant Joan a la plataforma Change.org que exigeix una atenció personalitzada a les sucursals dels bancs.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483