Dimecres, 26 de febrer del 2025

El nou llançament d’un iPhone, marcat per l’autocensura a la Xina

|

Redacció

El llançament d’un nou model d’iPhone a nivell mundial ha tornat a posar de manifest els obstacles culturals i polítics que es troben moltes marques estrangeres per entrar al mercat xinès. Apple va llançar ahir una versió de color vermell del seu iPhone 7 i 7 plus, i destinarà part dels beneficis al Fons Mundial de la Lluita contra el VIH/sida. L’edició limitada del terminal commemora la col·laboració de més de deu anys entre la firma de Tim Cook i l’organització Red, fundada per l’activista Bobby Shriver i Bono.

Tot i això, els analistes no han tardat en detectar que la campanya de màrketing per promocionar els nous terminals vermell a la Xina ha estat diferent a la resta del món. Els compradors del gegant asiàtic, un dels principals mercats d’Apple, podran fer-se amb l’edició especial, però la publicitat eludeix mencionar la causa filantròpica d’Apple i la seva relació amb el fons humanitari.  La companyia ha declinat respondre a les preguntes sobre el tema de diversos mitjans de comunicació.

El govern xinès ha mostrat una postura ambivalent davant la ràpida expansió de la malaltia entre la joventut del país. Els casos d’infecció de VIH entre xinesos d’entre 15 i 24 anys van créixer un 35%, i fins a un 1,6% dels 575.000 portadors del virus de la immunodeficiencia humana eren estudiants, segons recull Quartz. Davant la ràpida expansió de la malaltia, el govern ha començat a promoure una millor educació sexual dels alumnes.

Tot i això, la homosexualitat i la sida segueixen sent, en gran part, temes tabú a la societat xinesa. Ja sigui per motius polítics o senzillament culturals, Apple ha decidit llançar el nou color de l’iPhone sense fer-se ressò de la bona causa que promou.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483