Dijous, 12 de desembre del 2024

Alerten que el trencament de Renfe-SNCF pot provocar la “pèrdua” de la meitat de trens diaris entre Barcelona i París

Per contra, l'aeroport de Reus connectarà amb París amb una nova ruta aquesta primavera

|

L’associació per la Promoció del Transport Públic (PTP) ha demanat la continuïtat dels serveis transfronterers entre Barcelona i París, que fins al moment operen conjuntament Renfe i l’operadora francesa SNCF. La societat, però, expira el pròxim 10 de desembre i a partir d’aleshores la PTP alerta que “es perdran” la meitat de trens diaris que circulen entre Catalunya i França. És a dir, es passarà de quatre a dues circulacions per sentit i dia a través del túnel del Pertús. L’entitat assegura que això provocarà una “escassa oferta” del servei que, al seu torn, farà que el preu del bitllet s’enfili a valors “inassumibles”. Per tot plegat, la PTP assegura que la connexió ferroviària entre Barcelona i París passarà a ser “molt ineficient”.

En aquest sentit, l’entitat defensa que serà “molt complicat o impossible” fer l’anada i la tornada el mateix dia pels horaris i lamenta que es redueixi el servei per una infraestructura que va significar una inversió de 3.500 milions d’euros. Com a proposta “a curt termini”, la PTP proposa allargar els serveis d’AVE i Avant que finalitzen a Figueres fins a Perpinyà, i per la seva banda, que els TGV francesos acabin el trajecte a Figueres. “En qualsevol cas, l’objectiu de la proposta és tenir una estació d’enllaç per a trens d’alta velocitat espanyols i francesos”, indica l’associació en un comunicat. Així mateix, reclama una “bona coordinació horària” entre l’operadora espanyola i la francesa per garantir la cobertura.

Renfe i la francesa SNCF operen conjuntament el servei d’alta velocitat Barcelona-París des del 2013, a través de la societat Renfe-SNCF en Cooperació. A més de la capital francesa, Renfe-SNCF també inclou els trajectes fins a Marsella i Lió. A mitjans de febrer, però, l’operadora francesa va comunicar a Renfe la decisió unilateral de no renovar la societat conjunta. A la pràctica, això suposa que a partir de l’11 de desembre -quan expira la societat- els trens de Renfe no podran circular per les vies franceses (per fer-ho han de rebre una autorització, que encara no es té).

La companyia Vueling oferirà vols Reus-París començant el 26 de març de l’any vinent
L’aeroport de Reus connectarà amb París Orly a partir de la primavera vinent. La companyia Vueling oferirà una nova ruta que enllaçarà dos dies a la setmana, els dimecres i diumenges, la Costa Daurada amb la capital francesa. Els bitllets es troben a la venda des d’aquest dijous i els primers vols s’han previst per al 26 de març de 2023. La incorporació d’aquesta nova operativa és el resultat del treball conjunt de la Taula Estratègica de l’Aeroport de Reus, que compta amb l’impuls del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona. La promoció de les instal·lacions reusenques ja ha permès que aquest any s’ofereixin 23 rutes amb destinació a Anglaterra, Gal·les, Escòcia, Irlanda, Bèlgica, Països Baixos, Polònia i Palma de Mallorca.

Amb aquesta nova ruta es facilita l’accés i el flux de visitants procedent del principal mercat internacional estratègic per a la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, com és el francès. Històricament, l’aeroport reusenc ha ofert connexions aèries amb França amb dues rutes: a Marsella, l’any 2013, i una altra a un aeroport secundari de París, entre els anys 2008 i 2011.

Després de dos anys marcats per les restriccions de la mobilitat per la pandèmia, per l’aeroport de Reus havien passat 811.412 passatgers a finals de setembre. D’aquesta manera, s’ha assolit gairebé el 86% del nombre d’usuaris registrat en el mateix període de 2019, el darrer exercici abans de la irrupció de la pandèmia.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483