ACN
Aquest divendres s’ha formalitzat el traspàs a ADIF del tram de la infraestructura ferroviària de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) que dóna accés al Port de Barcelona i que serà aprofitada per construir la nova via sud. Amb aquesta cessió s’avança en el compliment del conveni signat el juny del 2016 entre el Ministeri de Foment, la Generalitat, FGC i ADIF. El tram, de via única i ample mètric, té una longitud de 3,6 quilòmetres i està comprès entre el nou accés viari a Cornellà de Llobregat des de la Ronda Litoral fins al pont d’accés a Mercabarna. Foment ha detallat, en un comunicat, que en un futur aquest nou tram comptarà amb tres amples de via diferents: mètric, convencional i estàndard europeu (UIC), per permetre totes les destinacions ferroviàries amb origen o destí al port.
Després de la signatura, i un cop acabi la redacció dels projectes que desenvolupen la solució acordada, ADIF licitarà les obres de plataforma d’aquest tram.