L’Administrador d’Infraestructures d’Alta Velocitat del Ministeri de Foment (Adif AV) ha adjudicat un nou contracte per avançar en la construcció de l’estació de La Sagrera a Barcelona, que es va començar a licitar el 2009. En concret, Adif ha triat l’empresa d’enginyeria Ayesa per planificar el muntatge de la via d’alta velocitat per un import de 136.125 euros, segons ha anunciat en un comunicat emès aquest dimarts. El termini previst per la redacció del projecte és de sis mesos. De moment, les obres no tenen una data de finalització després que el govern espanyol descartés acabar les obres el 2020, tal com havia defensat l’Executiu del PP.
La futura instal·lació comptarà amb dos conjunts de vies consecutius, un amb dues vies generals i sis més d’estacionament per serveis de viatgers. També tindrà deu vies pel manteniment de trens. Entre tots dos conjunts se situaran els aparells de via necessaris per permetre els itineraris que es defineixin.
A més, el projecte establirà les fases d’obra per a permetre en tot moment tant la circulació de combois per les vies generals per tal de no interrompre ni servei ni el manteniment de la capacitat d’aparcament disponible a les vies de Sant Andreu. A banda d’altres aspectes tècnics, l’estudi definirà la localització dels apilaments de materials necessaris o les lloses de premuntatge de desviaments.