Abertis ha aprovat aquest dimarts un dividend de 875 MEUR corresponent a l’exercici 2019. Segons ha explicat el grup gestor d’infraestructures a través d’un comunicat, la meitat d’aquesta quantitat s’abonarà als accionistes el pròxim 28 d’abril, mentre que la resta es repartirà a finals d’any i tenint en compte l’impacte que la crisi del coronavirus tingui sobre la companyia. En aquest sentit, Abertis recorda que gaudeix d’una “sòlida posició de liquiditat de més de 5.000 MEUR” i afegeix que no té venciments de deute rellevant fins a l’octubre de 2022. Malgrat tot, la reducció del trànsit a les carreteres de l’Estat i el canvi de les perspectives econòmiques “suggereixen l’aplicació d’una política financera encara més prudent”.
La decisió d’Abertis contrasta amb la que han pres diverses entitats bancàries durant els últims dies, les quals van optar per no abonar dividends per fer front a la crisi del coronavirus. De fet, el Banc Central Europeu (BCE) ja va demanar a la banca el passat 27 de març que no repartís beneficis fins a l’octubre de 2020 i que se centrés en “injectar liquiditat a les famílies, les empreses i els petits negocis”.
Recordem que ACS, Hochtief i Atlantia fa un any i mig que han pres el control definitiu d’Abertis en una operació a diverses bandes que van generar moltes giragonses accionarials. Les tres companyies van accedir a la propietat del gestor d’infraestructures a través d’una empresa denominada Abertis Participacions, societat en la qual Atlantia n’ostenta una participació del 50%, ACS el 30% i Hochtieff el 20%.
La Caixa, tants anys vinculada a Autopistes ja no hi té accions i, dit ras i curt, qui mana ara a Abertis és Florentino Pérez i més encara quan el gestor de la companyia italiana Atlàntia que va participar en el desembarcament a Abertis, Giovanni Castellucci, va haver de sortir-ne per cames en imputar-lo la Fiscalía italiana per indicis d’un possible delicte de falsificació documental.
Els tan recents amos d’Abertis no volen que l’actual pandèmia trunqui el negoci després de la inversió que hi han fet i amb l’horitzó de la fi de les concessions més rendibles que són les de La Jonquera a Tarragona i de Tarragona a Múrcia.