ACN
El 84% de les empreses familiars catalanes han incrementat la facturació en l’últim any, segons l’enquesta realitzada per elaborar l’edició del 2016 del ‘Baròmetre de l’Empresa Familiar’ que publica cada any la consultora KPMG. Aquest percentatge està per sobre de la mitjana registrada a l’Estat espanyol, que se situa en el 75%. En l’enquesta, només el 6% dels directius d’aquestes empreses reconeix que han reduït la plantilla en l’últim any mentre que a l’Estat el percentatge és del 7%. El 55% dels empresaris consultats observen la incertesa política com el desafiament més important per al desplegament de la seva activitat, mentre que en l’àmbit europeu aquest percentatge baixa fins al 37% dels enquestats.
En relació amb les perspectives de futur i en concret com veuen el pròxim any, el 70% dels enquestats observa el futur immediat de forma ”positiva”. Aquest percentatge constata una tendència a l’alça que s’encadena entre el 2013 i el 2016 quan la ràtio ha evolucionat des del 42% fins a aquest 70%.
Tot i això, en relació amb l’últim any, aquest optimisme ha baixat lleugerament atès que el 70% registrat per a aquest any està per sota del 79% que es va registrar en l’edició del baròmetre de l’any passat. Una reducció de l’optimisme que també es comparteix si s’analitzen les respostes en àmbit europeu on les bones perspectives les observen els 72% dels enquestats quan l’any passat eren el 75%.
El 84% dels enquestats de les empreses catalanes reconeixen que han augmentat la facturació, mentre que a la resta de l’Estat ho fan el 75%. Al conjunt de la Unió Europea l’augment dels ingressos s’ha registrat al 54% de les empreses.
Fernando Serrate, soci responsable de Catalunya, Illes Balears i Andorra de la consultora KPMG, ha assegurat que l’empresa familiar catalana ”és conscient” que la inversió en innovació i talent és ”un pilar fonamental” per mantenir la competitivitat i seguir creixent en facturació. L’optimisme que es desprèn de l’enquesta es projecta quan es pregunta als empresaris si tenen previst realitzar inversions.
En el 84% de les respostes asseguren que en faran els pròxims 12 mesos, que en el 78% dels casos aniran destinats a millorar l’activitat principal de la companyia, el 52% a implementar noves tecnologies i el 47% per obrir nous mercats a l’exterior. El ‘Baròmetre europeu de l’empresa familiar’ d’aquest 2016 correspon a la cinquena edició d’aquesta iniciativa de la consultora KPMG.