Redacció
El rescat de les radials madrilenyes R-3 i R-5 podria arribar a costar fins a 1.000 milions d’euros al govern espanyol, segons ha informat avui El Mundo. Un informe redactat per l’administrador concursal de la infraestructura detalla les possibles partides que haurà d’assumir l’Estat.
La despesa principal, que pot arribar a situar-se en 824 milions d’euros, serà la compensació per a l’actual concessionària Accesos de Madrid – participada per Bankia, Abertis, ACS i Sacyr-. La quantitat sorgiria de sumar el cost original de les obres en el moment de l’adjudicació, juntament amb les ampliacions de l’any 2010. A aquesta xifra se li hauria de restar l’amortització parcial de les infraestructures durant el temps que han estat administrades per Accesos de Madrid.
Fa unes setmanes, un jutge va decidir suspendre la liquidació de les dues radials, després que el govern demanés nou mesos per realitzar un traspàs ordenat de la infraestructura. El cost ara valorat per l’adminsitrador concursal també té en compte el cost, que podria arribar a situar-se en casi 230 milions d’euros, de les diverses expropiacions realitzades durant la construcció de les autovies. Una sentència del Tribunal Suprem va multiplicar les indemnitzacions per als propietaris dels 28,3 als 3.161 euros. Entre els indemnitzats es troben diversos petits propietaris, però també algunes de les grans famílies latifundistes espanyoles.
El car fracàs de les radials madrilenyes