Agències
Bankia ha decidit solucionar com abans millor qualsevol possible reclamació per les clàusules sòl. En declaracions a Los desayunos de TVE, recollides per Europa Press, el president de la entitat, José Ignacio Goirigolzarri, ha explicat avui que ja s’han retornat els diners cobrats de més a 1.100 clients, després que el banc posés en marxa un mecanisme per reintegrar aquests imports divendres passat.
Goirigolzarri ha destacat l’interès de la firma per evitar l’abonament de possibles despeses judicials, que podrien suposar una despesa de 100 milions d’euros. Tots aquells clients que comptessin amb clàusules abusives al contracte hipotecari poden omplir un formulari de reclamació a una de les oficines de l’entitat, que valorarà si es retorna l’import amb interessos de mora.
Només un 3% de la cartera hipotecària de Bankia comptava amb clàusules sòl no transparents, segons ha afirmat Goirigolzarri, i l’impacte dels abonaments pot ser de 200 milions d’euros. Davant d’una resolució del Tribunal de Justícia de la Unió Europea, el govern espanyol va decidir impulsar la creació d’un mecanisme extrajudicial perquè les entitats retornessin els diners cobrats de més.