Dijous, 27 de febrer del 2025

Atlantia i Abertis, dos gegants amb més de 14.000 quilòmetres d’autopistes a les espatlles

|

Eduard Fernández (@eduard_bcn)

Els inversors segueixen amb atenció des d’ahir la possible opa de la italiana Atlantia sobre Abertis. La firma catalana ha confirmat aquest mati a la Comissió Nacional del Mercat de Valors que Atlantia estava estudiant una possible operació per fer-se el control de la companyia presidida per Salvador Alemany.

L’operació ha cridat l’atenció als mercats a causa de les seves dimensions: la unió d’Abertis i Atlantia suposaria la creació de la major concessionària del món. De fet, l’operadora d’infraestructures comptaria amb més de 14.000 quilòmetres d’autopistes de peatge, repartides per Europa, Àsia i Amèrica Llatina, i comptaria amb uns ingressos anuals de 10.000 milions d’euros.

Domini a Itàlia

Atlantia és coneguda per ser la propietària de la concessionària Autostrade per L’Italia Spa, que administra diverses vies italianes, i de dos aeroports de Roma. La firma compta amb el ‘holding’ de la família Benetton com a principal accionista, i ha expressat durant els últims mesos el seu desig d’explorar nous mercats. L’empresa està finalitzant la venda de fins a un 15% d’Autostrade, una transacció que servirà per poder fer front a noves adquisicions a l’estranger i que, segons Bloomberg, podria estar valorada en 2.500 milions d’euros.

“Atlantia havia declarat que volia reduir els seus riscos en el mercat intern, i, tenint en compte els actius d’Abertis, l’operació tindria sentit”, explicava Javier Mielgo, un analista de la firma Mirabaud, al mitjà nord-americà. Abertis, amb seu a Barcelona, compta amb projectes a 14 països diferents, inclosos la Índia, Estats Units, Itàlia o Xile. L’empresa resultant de l’opa, a més, aconseguiria superar les dimensions de la francesa Vinci, la principal competidora del sector.

 Fusió fallida

L’interès de combinar les carteres d’Abertis i Atlantia no és nou, ja que el 2006 es va anunciar una fusió d’ambdues empreses, que finalment va ser finalment cancel·lada mesos després, a causa de l’oposició del govern italià. De moment, el ministre d’Economia, Industria i Competitivitat espanyol, Luis de Guindos, ha assegurat que, un cop es concreti l’operació, “s’aplicarà la normativa de Competència”, recollia Expansión.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483