Eduard Fernández (@eduard_bcn)
Cares llargues, esbufecs i cansament. Els empleats de les grans companyies aèries no dubtaven avui de culpar al gestor aeroportuari estatal, Aena, del tercer dia de retards i pèrdues de vols a causa d’una tercera jornada de llargues cues al control de seguretat. “La situació es solucionaria si fitxessin més personal, però en canvi hem d’atendre a diari a persones que eren a temps al Prat però no han pogut arribar al seu vol per culpa de les aglomeracions”, confessen irritats al mostrador d’atenció al client d’Iberia. “No sé com s’ho faran, però segur que la premsa acaba dient que nosaltres som els culpables”, ironitzen.
D’altra banda, des del panell d’atenció de Turkish Airlines expliquen que la situació, que ha durat “com a mínim” tres dies, ha fet que diversos vols sortissin tard per tal d’esperar a usuaris aturats en el control. L’operadora russa Aeroflot també s’ha lamentat de la situació, que ha fet perdre un dels dos vols del matí de la companyia a prop de deu persones. “No sabem fins quan durarà aquesta situació, Aena no ens ha informat”, critiquen.
Personal d’altres companyies han explicat a Més Economia que la situació dels darrer dies ha provocat que s’hagin hagut de reubicar diversos clients en nous vols, a canvi del pagament de la diferència de preu entre els dos bitllets.
Tercer dia de cues
El Prat ha experimentat avui el seu tercer dia de llargues cues en els controls de passatgers, en alguns moments superiors a una hora d’espera, segons informaven diversos testimonis a l’ACN. A primera hora de la tarda, la filera de viatgers superava el mostrador d’informació ubicat al vestíbul de la terminal i s’apropava a les portes del carrer.
Des d’Aena, s’ha assegurat a Més Economia que la companyia està treballant per solucionar la situació “des del primer dia”, i es recorda que l’operativa de l’aeroport és la mateixa que la setmana passada, quan no van haver-hi problemes.
Els empleats d’Eulen, la companyia responsable de la seguretat de la instal·lació, van anunciar la setmana passada la convocatòria d’una vaga indefinida a partir del proper 4 d’agost, que afectarà l’aeroport els dilluns, divendres i diumenges, per protestar contra la falta de personal i recursos a la plantilla. El proper divendres està prevista una primera reunió entre empresa i treballadors, tot i que les negociacions es troben actualment estancades, ja que els representants de la plantilla demanen que Aena actuï de mediador. Per contra, l’ens aeroportuari s’hi oposa, ja que situa el conflicte estrictament entre la plantilla i la firma privada, recollia ACN.
Demà és probable que es torni a viure una jornada complexa a la instal·lació, ja que el sector del taxi barceloní ha anunciat una aturada de 24 hores, i ha amenaçat de “col·lapsar” l’aeroport del Prat, el port de Barcelona i l’estació de Sants.
El volum de passatgers a l’Aeroport del Prat ha experimentat un ràpid creixement durant els últims mesos. El 2016, més de 44 milions de persones van passar per la instal·lació, un rècord històric.